Content Reading Strategies of EFL Teachers and Students at the Secondary Stage

نوع المستند : المقالة الأصلية

المؤلفون

المستخلص

کان الغرض من هذه الدراسة هو التحقيق في 55 تقريرًا ذاتيًا لمعلمي اللغة الإنجليزية کلغة أجنبية عن (أ) الألفة (ب) المنفعة (ج) قابلية تطبيق استراتيجيات قراءة المحتوى بناءً على ردودهم على استبيان منطقة المحتوى. وأظهرت النتائج أن المواد کانوا على دراية بمعظم استراتيجيات القراءة. يبدو أن حضور ورشة العمل والمشارکة في جميع دورات قراءة المحتوى يؤثر على التطبيق المتصور لاستراتيجيات تعليم قراءة المحتوى. تناولت هذه الدراسة أيضًا العلاقة بين مواقف القراءة للغة الأولى (L1) واللغة الأجنبية (FL) بالإضافة إلى استراتيجيات القراءة والاهتمامات وتفضيلات القراءة لـ 75 من طلاب EFL في المرحلة الثانوية. أشارت النتائج إلى أن هؤلاء الطلاب کانوا على دراية بمعظم استراتيجيات القراءة وأن لديهم مواقف إيجابية تجاه القراءة في کل من لغتهم الأولى (L1) ولغتهم الأجنبية (FL). من خلال الاستماع مباشرة من المراهقين يمکن للمعلمين فهم اهتماماتهم وعاداتهم بشکل أفضل وبالتالي إيجاد استراتيجيات أکثر فعالية وتطويرها لزيادة اهتمامهم بالقراءة والحفاظ عليه.
The purpose of this study was to investigate 55 secondary stage EFL teachers' self reports of (a) familiarity (b) utility (c) perceived applicability of content reading strategies based upon their responses to the Content Area Questionnaire  .The results showed  that the subjects were familiar with most of the reading strategies .Workshop  Attendance and participation in all content reading courses appear to affect perceived application of content reading instructional strategies. This study also examined the relationship between both first language (L1) and foreign language (FL) reading attitudes as well as reading strategies, interests and reading preferences of 75 EFL students at the secondary stage. The results indicated that those students were sentient with most of the reading strategies and that they had positive attitudes towards reading in both their first language (L1) and foreign language (FL). By hearing directly from teens educators can better understand their interests and habits and thus find and develop more effective strategies to raise and maintain their interest  in reading .                                                          

الكلمات الرئيسية